PORTFOLIO
projecten
Op deze pagina vind je mijn recente (vormgeving) projecten.
MANAGEMENT KOMPASGROEP
APRIL 2021 - HEDEN
Management Kompasgroep B.V. (MKG) is expert op gebied van rendementsverbetering, transities in accountancy en gepassioneerd in alles wat daarbij komt kijken. Voor MKG ben ik verantwoordelijk voor de marketing en communicatie en ook met name de vormgeving. In september 2021 hebben zij een boek uitgebracht: Adviseren voor accountants. In dit boek heb ik aantal figuren mogen vormgeven in samenwerking uit met uitgeverij Haystack. Daarnaast heb ik diverse on- en offline promotiemiddelen gemaakt ter aankondiging en lancering van het boek. Deze uitingen waren voor verschillende doelgroep, namelijk: huidige klanten, potentiële klanten en accountants/adviseurs in het algemeen. Bovendien zijn een aantal on- en offline uitingen speciaal voor het vakblad De Accountant gemaakt (leaflet bij en advertentie in fysieke magazine & banners, whitepapers en advertorials op de website en in hun nieuwsbrief).
Zie de uitingen hieronder.
EETCAFÉ-FEESTERIJ 'T VERTIER
JANUARI 2020 - HEDEN
Eetcafé - Feesterij 't Vertier is een restaurant in Afferden, Limburg. Het restaurant bevindt zich op een vijf-sterren camping in Afferden.
Door COVID-19 moesten ook zij helaas vroegtijdig de deuren van het restaurant sluiten en mochten de gasten niet meer in het restaurant zelf genieten van het eten. Maar 't Vertier komt daarom in december 2020 met iets leuks om toch lekker van de feestdagen te kunnen genieten: afhaalmenu's met Sinterklaas en Kerst, zodat gasten kunnen genieten van hapjes of een diner van 't Vertier in eigen huis. Hiervoor moest natuurlijk reclame worden gemaakt op social media door middel van onderstaande afbeeldingen. Deze zijn verspreid op Facebook en Instagram.
Daarnaast wilde 't Vertier ook graag hun gasten een fijne Hemelvaartsdag wensen door middel van een leuke post op social media. Deze is te vinden op de laatste afbeelding.
In 2021 heeft 't Vertier haar dinerkaart, drankenkaart, lunchkaart en dagkaart vernieuwd. Deze heb ik allemaal mogen ontwerpen. De volledige dinerkaart vindt u hier. Ook voor het werven van personeel, de heropening van de terrassen en een brunch box met moederdag is content in de nieuwe stijl gemaakt.
Zie alle uitingen hieronder. In de eerste rij ziet u de nieuwe stijl. In de twee rij ziet u de uitingen rondom kerstmis en in de derde rij ziet uitingen met betrekking tot sinterklaas en hemelvaart.
JANUARI 2021 - FEBRUARI 2021
C.V. De Peijas is een carnavalsvereniging van Afferden, Limburg. Carnaval kon dit jaar niet plaatsvinden zoals het normaal zou hebben plaatsgevonden, dus kwam er een alternatief: CAFE KNIKKERDURP. Dit is een middagvullende live show met diverse lokale acts en presentatoren. Bij dit project heb ik meegeholpen met de invulling, uitvoering en vormgeving.
Hiervoor heb ik onder andere de posters, banners en presentatiekaarten vormgegeven.
Zie hieronder de poster die offline verspreid is, de banner die op verschillende plekken geplaatst is en een van de presentatiekaarten die het presentatieduo van de liveshow gebruikt heeft voor het onderdeel "De Masked Peijas".
JUNI 2020
SHIFTZ is een website die in 2020 is gelanceerd. Via deze website kunnen bedrijven hun personeel op een makkelijke, overzichtelijke en vooral gebruiksvriendelijke manier inplannen. Omdat het een nieuwe website is, was er nog geen logo ontworpen. Het logo heb ik mogen ontwerpen en door het kleurgebruik dat ik hierin heb toegepast heb ik ook mede de huisstijl van de website mogen ontwerpen.
Zie hieronder de twee varianten van het logo en een kort overzicht van de huisstijl op de website.
Bekijk hier de volledige website.
JUNI 2020
Gigit is een sociaal muziekplatform in de vorm van een mobiele applicatie voor iOS en Android. Hiermee kunnen gebruikers een persoonlijk livemuziekarchief aanleggen van hun bezochte optredens bij poppodia en festivals. Op het platform delen ze ervaringen, volgen ze vrienden en bekijken ze bezochte optredens van anderen. Van februari 2020 tot en met juni 2020 heb ik mijn afstudeeropdracht bij Gigit uitgevoerd. Hierbij heb ik een onderzoek gedaan en een communicatie-advies geschreven om meer downloads te genereren en meer diverse bezoekers te trekken dan alleen de huidige doelgroep. Het onderzoek- en adviesrapport mag ik in verband met de privacy van Gigit niet publiceren.
Deze flyer is een van de communicatiemiddelen in het advies.
Zie hier de voor- en achterkant van de flyer. De flyer is bedoeld om in te zetten bij een door mij bedachte guerilla actie in combinatie met een winactie. De flyer wordt tijdens de guerilla-actie uitgedeeld en trekt aandacht. Daarnaast stimuleert de flyer tot het downloaden van de app en laat het crossmediale communicatie zien door ook de andere kanalen te vermelden.
JANUARI 2020
Lloyd is een entertainer en een professional met een passie voor cocktails. In 2020 heeft hij zijn eigen cocktailbar gestart: Lloyds Cocktailbar. Met deze cocktailbar biedt hij gasten een onvergetelijke avond met glamour en gezelligheid. Hiervoor had hij een logo en een website nodig. Het logo heb ik ontworpen en daarnaast heb ik meegeholpen met de huisstijl en het design van de website.
Zie hieronder de verschillende varianten van het logo.
Bekijk hier de website.
DECEMBER 2019
Een opdracht in het laatste jaar van mijn hbo-opleiding was het schrijven van een paper over een 'trending topic' in de communicatiewereld. Het onderwerp wat ik hiervoor gekozen heb is generatie-denken. Dit is momenteel niet meer weg te denken binnen communicatie.
Tegenwoordig is het denken in generaties erg populair, ook vooral in de marketing- en communicatiebranche. Maar in hoeverre zijn al die argumenten voor het denken in generaties wel wetenschappelijk onderbouwd? Er komt steeds meer weerwoord tegen het denken in generaties. De vraag is nu: is het voor bedrijven wel echt interessant om adviezen te geven of te krijgen vanuit generatie-theorie of is het eerder een slimme marketingtruc die geld opbrengt?
Dat is hier in mijn paper te lezen.
Sept 2019 - November 2019
Stichting De Kaart heeft als doel het in kaart brengen van therapeuten, coaches en zorgverleners van Son en Breugel. De missie die hierbij aansluit is het toegankelijker maken van zorg door samen te werken en waar nodig door te verwijzen naar andere professionals.
Er is door mijn afstudeerteam onderzoek gedaan naar manieren waarop Stichting De Kaart de doelgroep bewust kan maken van haar digitale communicatieplatform en de toevoegde waarde van de stichting. Het rapport kan in verband met privacy niet gepubliceerd worden.
In de afbeelding ziet u een van de communicatiemiddelen voor Stichting De Kaart die ik vormgegeven heb. Samen met mijn medestudenten hebben we een adviesrapport geschreven waarin we adviseerden flyers lokaal in Son en Breugel in te zetten. Op de afbeelding is de voorkant van de flyer te zien.
2019
Camping Roland is een vijf-sterren camping in de natuur van Afferden, Limburg. Sinds 2018 ben ik hier werkzaam als receptioniste en sinds 2019 heb ik voor de camping ook een aantal vormgeving projecten mogen doen. Deze projecten waren een beachflag voor bij de receptie, een ansichtkaart die gasten op de camping kunnen kopen en vanuit daar naar familie of vrienden kunnen versturen en een slagboompasje voor het inrijden van het bijbehorende camperpark.
De middelste afbeelding is de ansichtkaart. De linker- en rechterafbeelding zijn twee ontwerpen van een slagboompasje.
2020
How es Efkes is een joekskapel uit Afferden die actief zijn rond de carnavalsperiode. Sinds 2017 organiseren zij een eigen evenement tijdens carnaval. Voor dit evenement maak ik sinds 2017 de posters. Ze willen meestal geen 'mooi' en strak ontwerp. How es Efkes wil hun poster graag in een foute, gezellige en vooral carnavalsachtige stijl. Voor het evenement in 2020 wilden ze achter het podium graag een grote horizontale banner om daar op te hangen. Ook deze heb ik mogen ontwerpen. Deze is te zien op de afbeelding.
Op de onderstaande afbeeldingen zijn verschillende ontwerpen voor de posters van het evenement te vinden.
OKTOBER 2018
OTIB staat voor Opleidings- en Ontwikkelingsfonds voor het Technisch Installatiebedijf. Sinds 2020 is de naam van OTIB veranderd naar Wij Techniek, maar deze opdracht is dus nog uitgevoerd voor OTIB. De opdracht is uitgevoerd tijdens mijn studie op Fontys Hogeschool Communicatie samen met medestudente Myrthe van der Heyden.
Er is onderzoek gedaan naar de Sustainable Development Goal 'gender equality'. Er is een onderzoeksrapport en een strategierapport opgesteld met als doel OTIB inzicht en advies te geven over hoe zij meer vrouwen voor een technische opleiding kunnen laten kiezen en hen hierdoor ook in steeds meer technische functies kunnen krijgen. Op deze manier wordt dus meer 'gender equality' gecreëerd in de technische branche.
JANUARI 2018 - JUNI 2018
De grootste podia van Nijmegen, in het hart van de stad, zijn de Stadsschouwburg en concertgebouw de Vereeniging in Nijmegen. Deze twee gebouwen vallen onder één organisatie. In 2018 heb ik hier stage gelopen op de marketing- en communicatie afdeling. Als stageopdracht heb ik een media observatie gedaan van het mediagebruik van de Stadsschouwburg en De Vereeniging. Op basis van de observatie en de doelgroep die ze willen bereiken heb ik advies gegeven over hoe zij hun media op de meest effectieve manier kunnen gebruiken. Daarnaast heb ik een evenement georganiseerd voor kunstcoördinatoren van middelbare scholen. Het stageverslag inclusief media observatie en advies kan ik in verband met de privacy van de Stadsschouwburg en De Vereeniging niet publiceren.
Voor een bijeenkomst met kunstcoördinatoren heb ik het scholenaanbod van voorstellingen vormgegeven, een logo ontworpen voor de uitnodiging van de bijeenkomst (deze is afkomstig van het oude logo van Stadsschouwburg en De Vereeniging) en tekst geschreven en vormgeving gedaan voor een brief naar relaties over de zakelijke arrangementen (privacygegevens zijn hier uit verwijderd).